KOLEKSI TEKA TEKI & CERITA LAWAK BOLEH DILIHAT DI BAHAGIAN BAWAH...

SELAMAT DATANG KE LAMAN BLOG DELIMA HOMESTAY!

Terima kasih kerana anda sudi mengunjungi laman blog Delima Homestay ini. Sebagai pengenalan, laman blog ini dibangunkan adalah bertujuan untuk memudahkan para pengunjung yang ingin mengetahui kemudahan penginapan yang telah disediakan oleh Delima Homestay. Bagi menjaga kesucian dalam beribadah, penginapan homestay ini hanya ditawarkan untuk Muslim sahaja. Diharap dengan wujudnya laman blog ini dapat meningkatkan lagi mutu perkhidmatan Delima Homestay.

Koleksi Cerita Lawak

Lawak 1
Seorang ibu bersiar2 ngan anaknya yang berumur 4 tahun ngan kereta.
Anak:
Ibu, kenapa ibu bunyikan hon tadi?
Ibu: Oh, itu saudara kita.
Kemudian ibunya membunyikan hon apabila seekor lembu melintas jalan.
Anak:
Itu pun saudara kita ker?

Lawak 2
Doktor:
Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit: Eh! Tak boleh la doktor.
Doktor:
Kenapa? 
Pesakit: Rumah saya ada dua sudu jer.

Lawak 3
Dua ekor ular terserempak di tepi semak
Ular 1: Eh bro..kita ini termasuk ular berbisa kan?
Ular 2: Iya lah. Naper?
Dengan nada cemas..
Ular 1:  Aduh..tadi gua tak sengaja tergigit lidah sendiri.
Ular 2:  Alamak..mati la lu bro.

Lawak 4
Duit seringgit telah bertemu dengan lima puluh ringgit dan bertanya:
“Oit, lama tak nampak, mana ko pergi?”
Lima puluh menjawab ” Aku pergi merata tempat. Pergi stadium tgk bola,
Naik STAR Cruise, gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, konsert AF,
M’sianIdol.. tempat2 cam tuh lah. Eh, ko camner lak?”
Duit seringit menjawab perlahan seraya menunduk, “Hmm..biasa lah..
Balik-balik tempat sama.. surau, masjid, surau… “. 

Lawak 5
Seorang mayat orang tua dikeluarkan dari peti ais untuk di kebumikan. Setelah di keluarkan, ada air mengalir di muka orang tua tersebut. Dengan rasa ketakutan cucunya memanggil neneknya...
Cucu:
Nek..., atuk kuar peluh..
Nenek:
Ooooo....atuk kamu first time meninggal mestila nervous ckit...

Lawak 6
Seorang pesakit yang akan dibedah terbaring di katil bilik bedah dengan muka yang pucat. Seorang doktor bedah muda masuk sambil menyapa pesakit tersebut dengan ramah.
“Awak kelihatan takut sekali, jangan bimbang, semuanya akan berjalan dengan baik dan lancar, jadi tabahkan hati mu…”
“Bagaimana tidak takut doktor, seumur hidup, inilah kali pertama saya dibedah.”
“Sama-sama, saya juga kali pertama buat pembedahan, saya sama sekali tidak merasa takut…”

Lawak 7
Seorang pekerja lelaki bekerja di tingkat 13 menara KLCC. Tiba-tiba seorang menjerit.. "Omar.. Omar.. isteri engkau telefon ada kecemasan..!" Kerana panik, lelaki ini terus meloncat keluar melalui tingkap, dari tingkat 13 itu. Ketika dia menghampiri tingkat 9, baru dia teringat bahawa dia tidak ada isteri.. Setelah dia menghampiri tingkat 5, baru dia tersedar yang dia belum berkahwin.. Dan ketika dia hampir menyentuh tanah, barulah dia sedar yang namanya bukanlah Omar.

Lawak 8
Ayah: Fendi.. kenapa wajahmu pucat dan nafasmu termengah-mengah?
Fendi: Saya berlari jauh untuk menghentikan satu pergaduhan.
Ayah: Wah, bagus sekali perbuatanmu. Siapa yang bergaduh?
Fendi: Fuad dan saya.
Ayah: Cheh.. dasar penakut.

Lawak 9
Ah Seng beli handphone baru. Lalu Ah Seng pun menghantar mesej kepada kawan-kawannya berdasarkan senarai nombor telefon yang disimpan dalam kad SIMnya. Mesej Ah Seng itu berbunyi begini:
"Elo kawan2. Harap maklum, nombor handphone saya dah ditukar. Dulu Nokia 3310, sekarang 6610."

Lawak 10
Seorang pemburu bertembung dengan seekor singa. Terperanjat, dia tak sempat mengangkat senapangnya. Tiada pilihan, pemburu itu bertadah tangan dan berdoa. Ketika pemburu itu menjeling ke arah singa, dia ternampak bahawa singa itu juga sedang berdoa.
Pemburu: Ah leganya… singa baik rupanya. Lepaskanlah aku.
Singa: Ya… singa yang baik selalu baca doa sebelum makan, amiiinn…

Lawak 11
Ada 2 orang pengemis (Ajoi dan Man) sedang berborak di sebuah lorong.
Ajoi: Dulu datuk nenek aku kaya giler lu tau.
Man: Kaya camana tu..?
Ajoi: Dia punya harta tujuh keturunan makan tak habis.
Man: Abis lu pesal miskin?
Ajoi: Aku keturunan ke 8.. huarghhhh!

Lawak 12
Majikan: Kamu di pecat!
Pekerja: Tapi saya tidak melakukan apa-apa!!
Majikan: Itu lah sebabnya mengapa kamu di pecat..

Lawak 13
Tuan rumah: Adakah kamu telah mencuci ikan ini sebelum kamu mengorengnya.
Pembantu rumah: Saya fikir itu tidak perlu tuan, apa gunanya mencuci ikan 
yang memang berada dalam air seumur hidupnya.

Lawak 14
Guru: Ahmad, jika saya beri awak dua ekor arnab hari ini dan dua
ekor lagi pagi esok berapa ekor arnab yang kamu ada di rumah?
Ahmad: Tujuh.
Guru: Apa maksud kamu "tujuh"?
Ahmad: Yalah, saya sudah ada tiga ekor arnab di rumah.

Lawak 15
Seorang penerbit filem mahu menerbitkan sebuah filem yang paling
canggih dalam dunia dan dalam filem itu ada adegan pertempuran yang
paling hebat pernah diadakan.
Penerbit: Saya akan menggunakan dua pasukan tentera setiap satu
mempunyai 25 ribu tentera.
Pengarah: Kalau 2 pasukan menjadi 50 ribu, bagaimana kita mahu
membayar mereka?
Penerbit: Ini lah yang saya telah rancangkan, kita gunakan peluru
hidup!

Lawak 16
3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor
tersebut tidak berhenti. 
Katanya, "Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!"

Lawak 17
Seorang posmen yang datang menghantar surat .
” Assalamualaikum ”
” Waalaikumussalam ”
” Ni rumah Encik Sameon ye?
” Ya saya.”
” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni. ”
” Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?”

Lawak 18
Sam: Semalam aku nampak hantu!
Dol: Uih! Kau terkejut tak?
Sam: Taklah.... hantu tu yang terkejut tengok aku.
Dol: Mana kau tahu?
Sam: Aku tengok muka dia pucat semacam jer....

Lawak 19
Sam: Aku ada AIDS? Mana ada...
Dol: Aku baca 1 dari 10 orang kat Negara ni ada AIDS.
Aku dah tanya 9 orang, semua tak ada AIDS.
Kau orang ke 10, tak payah tanya, aku dah tahu...

Lawak 20 
Sam: Apasal ko marah kat tokey kedai 2 Ringgit tu?
Dol: Sebab dia tipu. Aku beli 3 barang dia mintak 6 ringgit. Kata kedai 2 Ringgit.

Lawak 21
Sam: Dah dua kali perompak yang sama datang merompak kedai kita.
Dol: Tu lah aku dah cakap kat kau, jangan pasang signboard "SILA DATANG LAGI".